Karta podatkowa w Danii – co jest potrzebne, by ja uzyskać
Każda osoba, która jest zatrudniona u duńskiego pracodawcy, musi uzyskać kartę podatkową. Jest to dokument, na którego podstawie są rozliczane podatki. Wraz z numerem podatkowym jest niezbędny, aby móc otrzymywać wynagrodzenie za pracę. Karta składa się z dwóch komponentów – karty głównej oraz Bcard. Drugi element dotyczy osób, które są zatrudnione u więcej niż jednego pracodawcy.
Aby uzyskać kartę podatkową w Danii, należy zgłosić się urzędu podatkowego SKAT i dopełnić potrzebne formalności. Należy między innymi przedstawić pozwolenie na pobyt, numer CPR, czyli duński odpowiednik numeru PESEL oraz dokument tożsamości. Po wizycie w urzędzie warto sprawdzić, czy Twój pracodawca otrzymał kartę niezbędną do rozliczeń SKAT. Jeśli potrzebujesz wsparcia w uzyskaniu karty podatkowej, skontaktuj się z nami. Jesteśmy biurem rachunkowym, które wspiera osoby pracujące w Danii. Oferujemy szeroki zakres usług związany z kwestiami formalnymi, którymi należy się zająć, wyjeżdżając do tego kraju i podejmując w nim prace.